Saur

v.38...

Publicerad 2021-09-10 07:41:57 i Allmänt,

Och bebislängtet gör sig påmint allt mer!
I går rensade jag fram alla mini-kläder, nu ska dem bara tvättas upp och läggas fram, vi ska plocka fram skötbordet, fixa spjälsängen och packa bb-väskan sen är vi redo för vår tredje bebis! Olga och Odd har fått bebis-träna på syrrans Levi 5 veckor, det kommer nog att bli både pussar, kramar och en del tjyvnyp...är väl som det ska vara. 

Har en jobbvecka kvar, sitter mest hemma men någon tur ut i skogen blir det nog i veckan också, tar nästan värre på kroppen att sitta framför datorn än att traska hyggen, framförallt så har hjärnan verkligen gått in i slowmotion-mode, känner mig oerhört trög när jag sitter och knappar GIS och Excel och kan inte förstå vad jag gör för fel när det inte blir som jag vill...

Har kunnat motionera mig fortsatt och nu har det blivit något pass på morgontrainern hemma, mest på grund av lättja och att det ska bli av, Olga tar tacksamt nog ofta sovmorgon och Odd kan vara nöjd framför Tv:n en stund tills han kommer och tittar på mig och konkurrerar om cykeln. Cykelmusklerna är typ obefintliga, men lär bli lite cyklande efter förlossningen också kan jag gissa mig till så det kan ju bara bli bättre... lite rullskdior, crosstrainer och stakmaskin går fortsatt bra, roddmaskinen har börjat göra så att ligamenten ger sig till känna efter typ 5 minuter, så har kanske rott mina sista drag för denna gång, eller så provar jag igen och det funkar, det som är lurigt med gravidkrämpor, ena gången går det bra och nästa inte. Saknar att kunna gå ut och gå en vanlig promenad, men det vill sig inte, både sammandragningar och ligamenten och fogarna bråkar då, då blir man ändå lite fundersam över dem som joggar till bb, hur är det ens möjligt? Men varje kropp och graviditet är ju unik sägs det..

Ska försöka ta mig i kragen och spåna igenom föda utan rädsla boken och dricka upp mitt hallonbladste, sen kan  bebin få komma! Även om det är 19 dagar kvar och jag egentligen tror att det landar på 20+. Värst just nu är nattsömnen, ovanpå att det ska nattkissas minst 1-2 gånger per natt, har Odd och Olga turats om med att vakna och komma över till oss, mysigt, men eftersom jag redan har en bebis som myser inifrån och jag är varm som en kamin försvinner lite av den vanliga mysfaktorn, dessutom har jag fått halsbränna deluxe igen och måste sova på 4 kuddar i halvsittande läge medans jag kramar ytterligare en kudde för att få luft, nattetid hade jag gärna lämnat över graviditeten till John. Men dagarna går annars rätt bra, trött varannan dag och pigg varannan, inte så hormonstin just nu och har tillochmed lite tålamod med mina barn (stundvis), lite begränsad eftersom jag inte vågar ta mig nånstans med dem själv då risken är stor att Odd löper gatulopp och jag vet att jag får sota för dem ryck jag gör efter honom. Men hemma är också bra. 

Jahaja, båda barnen sover fortfarande och jag har både hunnit trampa 50 minuter och skrivit ett inlägg, kanske ska prova duscha och hänga tvätten innan cirkusen drar i gång?


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela