Saur

v 39....

Publicerad 2021-09-18 07:28:24 i Allmänt,

11 dagar kvar tills bf och John tycker att jag boar här hemma likt en valpsjuk tik, skruvar skohyllor, köper bebisstrumpor, möblerar om barnens rum, tvättar mattor och bakar bröd, jag har en känsla av att jag vill ha allt i ordning innan bebisen kommer och i vanlig ordning är jag som mest effektiv när jag ligger lite under tidspress. Har packat ner bebisens kläder i bb-väskan, annars ekar den tom...ska nog skriva ner vad jag ska packa med mig så det är klart. Dem säger att trean kan vara lite lurig, vissa kvällar har jag förvärkar så att jag tror att det är dags, men oftast är det rätt lungt. Sista dagarna har fogarna bråkat lite mer med mig, kanske för att jag levt över min förmåga. Till veckan börjar min föräldraledighet och barnen kommer att vara några timmar på förskolan, det ska bli rätt skönt att få några dagar av lite mer lugn så jag kan börja längta lite mer efter det nya lilla livet och tillvaron, vardagskarusellen tillåter inte mycket av den varan just nu, mysigt men också intensiva dagar här hemma med en Odd högt och lågt och en viljestark liten Olga.

På fredag har jag bokat klipp och färg, verkligen på tiden och jag är inne på att kapa av håret en bit. Ångrar jag mig växer det alltid ut, har haft en mammatoffs på huvudet de sista 5 åren, vore kul med något annat...dock lättskött, några avancerade hårrutiner kommer det aldrig att bli. 

Har blivit två cykel/styrkepass i veckan och ett pass på rullskidorna, känns egentligen bra när jag kör, men har känt lite i magen och fogarna efteråt, är väl en relaxinökning nu i kroppen på sluttampen. Känner jag mig pigg i morgon kan det bli ett pass på crosstrainern och ett eller två pass till veckan, sen får det nog vara färdigtränat för denna graviditet, är ändå nöjd med vad jag fått till under graviditeten, något intervallpass på crosstrainern i veckan, några längre turer på mtb så länge det gick, en del rullskidor och en del hemmastyrka, sen är det ju i princip ofrånkomligt att formen ändå dalar för all träning tycker jag ändå blir på en annan nivå, och löpningen är nog egentligen det som funkar bäst för mig för att hålla konditionen i trim. Har gått upp ungefär lika mkt som med de andra och nästan 20 kg plus gör ju att allt också blir tyngre, men följer jag min trend även efter förlossning och amning så är jag hyffsat tillbaka på banan om ett år igen, att gå på nån diet eller inte äta det jag vill eller känner för är inte riktigt min grej heller, så det får ta den tid det tar och för mig verkar inte amningen göra något för att jag ska dala i kilon, utan snarare verkar det som att jag hamnar i balans efter jag slutat amma, gissar att det är hormonerna som ska hitta hem igen efter bebis-mode.

I dag ska vi titta på svägerskan som ska tävla i hinderbana, John är i väg och jagar älg på fm och mitt mål med dagen är annars att dricka 3 koppar hallonbladste och att ta en powernap på em då jag inte kunde somna om mellan Johns älgalarm som ringde 04.45 och Odds uppvaknande 06.00. Olga sover i vanlig ordning till som tidigast 08 -09.00, avundas hennes sömn just nu. 

Trevlig helg!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela