Saur

Rapport från 3-barnslivet

Publicerad 2021-11-02 07:32:33 i Allmänt,

God morgon!

Jag har tänkt uppdatera om vår lilla Hildings världsentre här på bloggen, men jag kan väl säga att 3-barnskaosets snara har fångat mig runt foten rätt rejält och tid eller energi till annat än att typ överleva dagarna inte har funnits... 

Hildings förlossningen förtjänar ett eget inlägg, men en vecka innan bf fick jag bihåleinflammation, jag gick över tiden med strax över en vecka och därefter har förkylningarna, hostan, snoret, febern fortsatt att lösa av varandra hos oss alla, snoriga barn hemma från förskola, snorig bebis som inte får sova, noll energi hos mig pga ingen sömn, förkylning och massa snoriga men pigga barn hemma, när vi äntligen började piggna på oss och orkat ge oss ut på barnvagnspromenader i dagarna två så fick jag mjölkstockning med 39 i feber och influensafeeling i 3-4 dagar och det var nog bland de värsta dagarna i mitt liv, Olga och Odd är i konstant konflikt och Odd är inne i sin skrikigaste period i livet någonsin och vaknar just nu 04-05 och börjar med sin nya hobby, skrikfest som sen håller i sig till läggning. Olga har kommit in i en "terrible two" fas och vill bestämma exakt allt själv, hon kan verkligen inte förstå vad hon ska med en mamma och pappa till när hon reder sig så bra själv?!  Känns som att livet med två barn levdes i total harmoni i jämförelse med den senaste tidens kaos...

Men jag vet ju att även detta kommer att gå över och bli bra, bara vi kommer in i lite nya rutiner och främst är det nog min egen inställning och att min energinivå är typ nere på noll som gör att allt känns övermäktigt. Amning varannan timme dygnet runt och en närhetstörstande bebis är mysigt, men också rätt krävande när allt runtomkring är smått kaosigt...Min bäckenbotten tackar mig nog för den senaste tidens inaktivitet, men mitt psyke hade mått betydligt bättre av få komma ut och röra på mig, får jag några timmars egentid/träning i veckan så orkar jag deala med våra just nu krävande små juveler på ett annat sätt. 

I dag är första dagen både Odd och Olga är på förskolan, jag har bara lite efterkli i halsen, så i dag ska jag, lillen och hundarna ut och skogsbada, kanske slå till på lite mammamage-gympa och sen ska jag snusa på vår lille gosses huvud och njuta av lugnet en stund.












Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela