Saur

sommaren fortsätter

Publicerad 2021-07-07 21:40:42 i Allmänt,

John har after work med sina anställda i kväll, så jag förberedde mig på en låååång kväll med evighetsläggning av två barn, döm om min förvåning när båda två låg kvar i sina sängar efter bokläsning och godnattpuss och sov innan 19.30, har inte hänt många gånger under denna sommar.

Värmen knäcker, allt blir som lite extra jobbigt när det är kvavt och tryckande ute som inne. I morse gav jag mig i af ner till gymmet och fick till ett intervallpass på crosstrainern och stakmaskinen, roddmaskinen funkar bra som uppvärmning. Har även tagit ner en fläkt till gymmet som gör att jag inte förgås av värmeslag. Jag tror att jag kör mer intervaller som gravid än icke gravid, förmodligen för att jag gillar mina ut och luffsa pass i löparskor för mycket, och nu när jag inte kan få till dem utan sammandragningar och foglossning deluxe får det bli inneträning vilket jag tycker är rätt segt, men kör man intervaller går tiden lite fortare vilket gör att inneträningen blir uthärdlig. Fortsätter med typ 3-4 pass i veckan och det lär nog fungera ett tag till, styrketräningen har det gått si så där med, nattvakande barn har gjort mig lätt morgontrött och då är det trevligt att sova i stället för att ta sig i kragen och gå upp. 

Nähepp, om man ska ta och lägga sig. Tänker att jag ska sova innan 22 varje kväll men det blir tidigast  23 och sen ett nattvak för kisspaus och eventuellt äta en nektarin på det, går in i v.29 i morgon och nu börjar det kännas på i kroppen, jobbigt att sitta för länge, jobbigt att ligga ner, stel i bröstryggen och värmen tar lite extra hårt.  Mitt konstanta hungerbehov har gett med sig lite och nu blir portionerna mindre eftersom magsäcken knappt har någon plats att öka i volym. Efter v.30 känns det som att nedräkningen kan börja på riktigt, sista 10 veckorna med både Odd och Olga har gått rätt fort ändå, och nu med semestertider, sommar, sol och bad (och jobb) så kommer tiden förmodligen att springa väg. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela