Saur

v.33 V.33

Publicerad 2021-08-06 07:40:27 i Allmänt,

Hej hallå!

Vecka 33 steppade jag in i går och det börjar kännas på att det närmar sig slutspurten!
Känns tungt, mera sammandragningar, lite förvärkar, blir orimligt (eller rimligt) trött om jag varit mer aktiv en dag, det börjar även kännas på att sitta upp, alla inre organ trycks upp i halsen och ligger jag ner får jag andnöd, att stå upp känns nästan bäst, men står jag för länge får jag ont i fötter och fogar. Har även börjat må illa igen och hungern (eller sockersuget) börjar anta nya höjer igen och nattsömnen bryts av med 5-6 kisspauser per natt,  börjar känna mig nöjd med att vara gravid även om bebisen förstås gärna får bakas i ett tag till! 

Ändå mår jag nog förhållandevis bra jämfört med många andra, orkar ändå gör det mesta jag vill och jag kan fortsatt träna på en del, i går blev det en skate-tur i Lagfors med John som förr i tiden, 12 km i lite högre tempo än när jag kör själv (John har den effekten på mig) och det kändes lite i fogarna i natt, men det fick det vara värt!
Har även fått till ett intervallpass på crosstrainern och ett styrkepass i veckan. Intervallerna går på halvfart, men ändå skönt att få ta i lite i någon slags halvtröskel och det känns som att dem passen gör att inte all kondis försvinner under detta undantagatillstånd. Nu börjar jag sakna att springa riktigt mycket, ser folk som springer lopp lite varstans och saknar tävlingsnerven, längtar efter att ta en löptur runt hamre på 45 minuter eller ett långpass i röjeskogen, på gymmet tänker jag till och med att jag längtar efter att få springa löpbandsintervaller (vilket jag inte tror att jag egentligen gör). 

Bebisen väger ca 2 kg och är 40+ lång, den har varit ganska lugn hittills men nu börjar den bli starkare och göra sig mer påmind! Jag har moderkakan i framvägg vilket gör att kickarna känns lite mindre än om den är i bakvägg. Ska bli så spännande att se vad det är för filur där inne! Känner mig lite nervös för 3 barns-mamma livet, men det gjorde jag inför 2 barnsmamma livet också och det har ju gått bra ändå (oftast), så tänker att det kommer att bli på samma sätt nu, nervös innan och med facit i hand kommer det förhoppningsvis att gå fint! Om än lite stressigt, stökigt och kaosigt i några år framöver...

Andreas lilla bebis har kommit och han är så lite och söt!! Nästa vecka blir det kolmårdern och en minisemester söderöver. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela