Saur

v.40

Publicerad 2019-11-18 06:06:04 i Allmänt,

Måndag och första dagen på denna föräldraledighet, men ingen onge i sikte än, känner av lite förvärkar men inget värre, så den kan nog hålla sig kvar där inne ett tag till.

Planen för dagen är ett besök på MVC, köpa en förlängningssladd och handla mat. Odd börjar sina 15 h veckor på förskolan denna vecka, vilket betyder att han går på fsk tis, ons och torsdag. Han är ju världens goaste men nåååågot självständig när vi är ute på ärenden, så i dag får vi träna på följa mamma och eventuellt tvångsbältas i vagn, nu gillar han i of att åka vagn väldigt mkt så det är inte så mkt tvång över det.  

Jag tänker att jag ska försöka ha en plan för varje dag fram tills ongen är ute för att inte börja vägklättra, är fortfarande ganska pigg fram tills 14.00 sen är jag lite tröttare, så får  t ex jag ut hundarna en sväng på fm, eller kan rensa ut en bokhylla eller göra ett storkok så kommer nog dagarna att gå liiiite fortare i af. Är med facit i hand (ingen tidig bebis) glad att jag jobbade så länge som jag gjorde denna gång när det har fungerat så bra. Nu ska jag försöka få hjärnan att gå in i föräldraledigmode och koppla bort avtalsskrivningar, plantvolymer och röjning. 

Gjorde skidpremiär på 350 meters slingan på Södra berget i fredags, 45 min blev det, tappert kämpat, mest för psyket då jag inte åkte tillräckligt fort för att hålla värmen, men ändå roligt att få stå på skidor och skönt att få röra på mig ute. Kände dock av fogarna lite under kvällen så det var kanske första och sista passet innan bf. Får se hur uttråkad jag blir i veckan...
Snön verkar lysa med sin frånvaro i allafall en vecka till här på kusten så vi får njuta av blöta overaller, geggiga vantar och leriga hundtassar ett tag till. 

Har jul/adventspyntat i helgen, blev väldigt mysigt med lite julstämning, kanske ger mig på ett lussebulle/pepparkaksbak någon dag...är ju så väldigt gott till varm choklad. 








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela