Saur

v.11

Publicerad 2019-03-13 14:02:09 i Allmänt,

V. 11 och vindelälvsdraget närmar sig, i morgon vid lunchtid rullar vi mot Sorsele hela familjen, både 2 och fyrbenta. 
Har ju blivit sparsamt med tävlandet i år på grund av sjukdommar och skadade hundar, så det känns kul att vi båda är friska och hundarna i något så när form till årets roligaste tävling.
Här hemma snöar det för fullt och YR lovar 2 dm under dagen, jag jobbar hemifrån och går och hämtar/lämnar oddis på fsk, blir en tung hämtning i dag i snömodden, men ändå skönt att komma ut och lufta sig och röra på kontorskroppen, ser framemot att fältsäsongen ska dra i gång så jag får ge mig ut på hyggena och i röjningsskogen igen.

Jaha annars då? Bara lite segsnorig denna vecka så måndag/tisdag passade jag på att ta två fina skidturer, vårväder och ljust ändå till klockan 18.00. Säsongen längsta pass lyckades jag få till och det känns i benen i dag. Ändå go känsla. Trött, skönt  trött. 

I helgen som var åkte vi hem till Jämtland, fjälltur, slalom, titta på gamla familjefilmer, ut och äta och stuffa med syskonen + några flera och Lina som också är i småbarnsträsket, kul att få se lite av VM festen och ösd, också skönt att medelåldern var så pass hög i tältet att man fick känna sig lite ung. Vid tolv var vi nöjda och drog hem efter ett stopp på max, Odd tog sovmorgon till 08.00 dagen där på, ändå bra timeat. 

Nej nu har datorn snart synkat klart och jag ska göra ett ryck innan snöstormspromenaden till dagis ska göras. So long. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela