Saur

torsdag

Publicerad 2018-09-06 06:46:50 i Allmänt,

Tredje natten Oddi sover i eget rum och det går ju som tåget bra. För min o Johns del hade han kunat få sova i vårt rum längre, men han vaknade nästan varje morgon när Johns klocka ringer 05.30 och så tidigt behöver han inte gå upp för då blir resten av dagen rätt tröttgnällig...nu sover han till 06.30-07.00. Mera lämpligt, nöjd och glad pojke.

Sommarvärmen har gjort comeback, varför? Vill ha krispig höst och därefter tidig vinter...Har hållit i träningen rätt bra efter lägret, var bra att väcka kroppen med lite hårdkörning efter sommardvalan. Det här med järnvärden o magstrulet har gjort att jag tappat motivationen till träning en del för det har ju känts så jäkla segt. Pratade med läkarn i måndags och nu verkar det som att jag inte har brist på tillverkning av järn i depåerna utan bara lågt hb i blodet vilket gör att livet känns trött, detta gör att tillskott av järn varken gör till eller från eftersom jag har ett konstant försvinnande av järn, anledningen till det hela förmodligen är den måntagliga kvinnliga förbannelsen kombinerat med träning, halvfysiskt jobb och ett halv stressigt mamalife eller så är det magen, som jag i of tycker är okej, men som kanske inte är det ändå. Men det kan också bero på något annat. Så nu ska det få gå en månad och sen ska jag få göra nya prover och se om värderna blir sämre eller håller sig i fortsatt lagomt dåligt skick. Jag börjar känna att jag inte kan vänta på att det ska komma ett halleluljhamoment och att kroppen kommer att vakna till liv som jag har hoppats på, utan jag tänker att jag får göra så gott jag kan, att träna med typ konstant seghet i benen är säkert fostrande för psyket om inte annat!

Nu till något roligare! Odd har kommit ur en halv trotsig period och min gamla glada gosse är tillbaka med en plusmeny av prat. Han är så jäkla go när han pratar med en, jag förstår ju inte en bråkdel av vad han säger, men det spelar ingen roll, han har full konversation. I går fick han hänga med John på em, de håller på att gräva en grund för en ny ladugård, Odd hade lekt mask i jordhögarna i 2 timmar, bra lekplats. Bästa Odd <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela