Saur

förkylningens återkomst

Publicerad 2018-09-19 20:54:12 i Allmänt,

Jag verkar vara dömd till att leva ett liv i snytpapprenas arme nu för tiden. En treveckors bacillfest i augusti räckte tydligen inte, nu är det igång igen, ont i hals och rinnande nos. Får säga upp mig och vara mamma på heltid så att vi slipper de där dagisbacillerna...odd är också lite pecklig. John klarar sig oftast från våra förkylningsfester.

I helgen var jag i af frisk och körde barmarkstävling i Mora, kul att tävla med småhundarna även om omständigheterna gjorde att fokus var på annat håll...John fick planera om helgen och åkte hem medans jag, Odd, fyra hundar och tre tävlingsstarter blev kvar i Mora. Tack vare superhandling av blixtinkallade Vera och alla vänliga draghundssjälar på plats fick jag ordning på cykel, kickbike, passning till Odd och handlers till hundar. Startade med Igor på cykel, gick fint tills värmen gjorde sig påmind och Igor gick varm, gick lite bättre dag två men det var fortfarande lite för varmt för iggepop och han saknade nog Johns något starkare cykelben. Dino och ebbot fick starta i dubbelspann kickbike, dem kämpade på väldigt fint i från start även om ebbot ogillar nacklinan så var dem taggade och höll fint fokus, bara lite fart i benen som saknades, dag två gick dino lika fint men ebbot tappade fokus och började spana efter spöken i skogen, oklart om han såg något, klart var att dino som fick dra på två blev trött och matte som inte är så hemma på kickbike blev stum. Nåja. Frank fick i af springa motionsklass och tyckte att det var toppen. 
Odd gjorde tävlingspremiär med ett upphittat tuggummi i mun och tyckte väl att det var så där festligt med draghundskörning...destå roligare då att åla sig i sanden.











Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela