Saur

magsjukan

Publicerad 2018-11-28 07:08:29 i Allmänt,

Ja magsjukan kom, gick bananas och försvann. Odd var dålig mer eller mindre hela förra veckan och jag och John fick en kort släng under helgen, lördagen spenderades i soffan framför Kunskapskanalen, bra kanal ändå, eftersom vår TV är på övervåningen blir det inte så mkt slötittande på den, därför har vi ett rätt begränsat utbud, serier kan vi se på plattan. Men naturprogram och vinterstudion var alldeles utmärkt underhållning after-magsjuka.
Kroppen känns fortfarande lite klen, det är ju en sak att vara sjuk själv, men när lilleman är dålig samtidigt tar det lite extra på krafterna.
Måndag o tisdag var jag på förvaltningsdagar med jobbet, tänkte jag skulle passa på att vila upp mig lite under två dygn på vift, men dem som hade planerat dagarna hade inte tänkt på oss trötta småbarnsföräldrar och kvällsaktivitet "klackarnaitaket" och uppstigning 07.00 resulterade snarare i en ännu tröttare angelique, men det var väldigt trevligt och jag är ju 31 inte 131 så jag är nog snart på banan igen!

Till helgen börjar jakten på snö i östersund, deras draghundsklubb har träningsläger och jag och Vera tar tillfället i akt och hänger på. Vi lämnar dock hundarna hemma eftersom vi inte får köra med dem på snö kan john få lite träning på dem hemma i stället och jag får åka mera skidor. Första (och enda) uttagstävlingen till VM i Frankrike går den 5-6 januari så det är till att snön kommer snart så att vi kan få i gång vovvarna.
Decemberhelgerna brukar gå ut på att jaga snö till fjälls och det tillsammans med att i princip varje jobbdag fram till jul är uppbokad gör mig lite småttstressad eftersom jag också vill vara hemma och julpynta och baka lussebullar med Odd. Phju. Men kommer bara vintern till Ljustorp så ska vi nog kunna lösa det då det är betydligt enklare att dra ut på ett pass på skiinskiouten här än att packa ihop konkarongen till Tänndalen...

Nu hör jag Odd som tassar på övervåningen. Go morron!





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela