Saur

......

Publicerad 2018-11-19 21:18:05 i Allmänt,

Helgen i Ramundberget gick på tok för fort, hade lätt kunnat stanna i stugan en vecka till och haft det mysigt...dagarna rullar på så snabbt när man ska hinna åka skidor, få ut hundar, rasta barn, basta, äta god mat, titta på skidtävlingar och bara ha det fint däremellan med soffhäng, chips och vin. 
Odd stortrivdes i fjällen och hade garanterat kunnat flytta in i husets bastu, han hittade även en backe här och där att gå upp och nedför och var därmed nöjd även med utomhusvistelsen. Chips och pasta till middag och helgen var fulländad för 2 åringen. 

Det var härligt att få stå på skidor även om det var så där njutit att varva runt på en 1.7 km bana, första 5 varven var värst, det kändes bedrövligt trist...men sen kom jag som in i det och sista rundorna var det riktigt trevliga och i dag saknar jag nästan den där banan. Blev också ett halkigt löp/kryp/halkpass i löparskorna utan dubbar från bruks till ramundberget, tanken var att hundarna skulle få komma ut, det fick dem och jag fick överansträngda benhinnor som fortfarande molvärker. 1 mil och 2 h isgata med vackra vyer.

I dag är jag trött och huvudet känns som bly, försökte reda ut några surdegar på jobbet, teknikens under är ofta bra men i bland lever den sitt eget liv och i dag var det inte rätt dag att reda i trasslet, som av en händelse räddades jag ur hårslitandet av en hlr utbildning på em, vilket betyder att jag får ta tag degarna i  morgon i stället, en natts sömn kan göra underverk, jag tror på det.
















Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela