Saur

ica loppet och borta vecka

Publicerad 2018-05-13 22:12:25 i Allmänt,

Hej hopp.

I går sprang jag årets första löpartävling, 5 km ica-lopp i lätt vind och soligt väder. Var precis så jobbigt som jag trodde att det skulle vara, hela kroppen kändes lite lätt stum och benen undrade varför hjärnan tyckte att dem skulle röra på sig så fort?
23.09 min, en tredjeplats och två kassar mat fick jag med mig hem. Dags att börja köra lite flåsträning och intervallan så att kroppen slipper bli så chockad nästa gång den får på sig en nummerlapp. Vill tro att järnbristen bidrog lite till mjölksyrefesten också, brukar inte få mjölksyra i underarmarna i vanliga fall när jag springer, får i allafall passa på att skylla på det för snart ska ju värderna vara bra igen:)
I dag blev det en premiärtur i skogen på mtb, härligt, soligt och stumt, ändå kul att cykla lite även om jag är mest sugen på att springa.

I morgon rullar jag mot en veckas utbildning i Olofsfors med SCA, det ser ut att bli 23 grader och sol, härligt traktplaneringsväder, känner att jag valt rätt bransch. Kommer dock att sakna mitt lilla (och stora) sockergryn här hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela