Saur

Ho ho...?

Publicerad 2018-03-12 13:08:22 i Allmänt,


Efter Millegrobbe så har det varit rätt lungt, blev en sväng ner till Mora där jag hoppade in som åkare för ett lokalt företag hemma i från byn, kul att åka 24 km av vasan, men ska jag åka mera klassiskt så måste jag köpa nya skidor, skidorna är för mjuka eller jag för tung, vi passar inte varandra i af, första milen = bra fäste, noll glid. Andra milen = bra glid, noll fäste. Gissar att fästvallan låg och sög i i från början tills den slutligen slets bort och försvann. Men ändå kul att vara med och uppleva folkfesten!

Väl hemma igen efter mora har min kropp och jag slutat att samarbeta, min mage lever sitt eget liv nu förtiden  (nej inget småsyskon) och min energinivå är väl typ nere på noll och som lite grädde på moset så har vi alla tre i familjen fått en liten dos av förkylningseländet som hägrar. Har ändå tagit mig ut på några solskensturer, ingen blir ju glad av att sitta inne hela dagarna! Magen är under utredning och jag hoppas få svar till veckan! På torsdag rullar vi mot vindelälvsdraget, årets höjdpunkt! Vi är ett litet halt och lytt lag i år, men ändå rejält taggat:)

Det positiva med att bara orka ligga på sofflocket i en och en halv vecka är att mitt exjobb är på stark framåtmarch! Några dagar till och ett första utkast kan vara så gott som klart! Soo hang in there magbacillen, fortsätt att leva rövare så att jag inte orkar med något annat än dataknappande så att ex jobbet blir klart!

Odd min lilla gobit har börjat att ta sina första stapplande steg, han är lite av en latebloomer som gärna har koll på läget innan han testar på nya saker, men nu står han ganska stabilt själv och tar några steg när det passar! Världens gladaste och goaste unge är han fortfarande, och han roar sig själv fint på golvet när jag pluggar, oftast...bäste Odd!




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela