Saur

tisdag?

Publicerad 2018-01-23 21:50:31 i Allmänt,

Dyngvill, här har vi slutat med veckodagar och kör i stället med antingen tvättahundsaneraburdagar eller intetvättahundsaneraburdagar. I morgon ska dem få sina sista maskpiller och en sista stor städning ska göras på torsdag, sen ska vi vara fri eländet...är vi inte det nu blir vi aldrig av med det.
En positiv grej med detta är att vi har tagit tag i foderfrågan, vi har kört med torrfoder i evigheter  (sen jag jobbade på dille) och tyckt att det har funkat ok, men sen ett år tillbaka så har vi tagit efter Danvind som gett rå köttfärs och kokt ris under tävlingshelgerna, och vilken skillnad! Magarna mår ju så mkt bättre på det! Så vi har funderat lite på färskfoder men inte riktigt kommit till skott, men nu när magarna har varit så risiga på dem till och från så gjorde vi slag i saken och kontaktade Klassfoder som håller till här i Sundsvall och frågade om dem ville samarbeta lite med oss, och det ville dem roligt nog göra! Så nu ska det bli spännande att se om det blir någon skillnad, en första förändring har vi redan sett och det är att Ebbot äter, kors i taket, underbart att slippa strula med en hund som inte vill äta sin mat. 

Till helgen är det tävlingar i Härnösand. Ska bli kul men det känns som att hundarna inte är helt back on track än så vi får se hur dem lyckas hålla i hop det. Jag känner mig i ganska bra form, har nog aldrig tränat så regelbundet som jag gör nu, kul att känna så för omväxlings skull. Helgen därefter är det tävlingar i Mora och tills dess borde vovvarna vara on fire igen, hoppas jag.

I helgen som var körde vi träningstävling på lördagen och på söndagen körde jag och Vera ett skiathlonpass längs medelpadclassic spåret, start med skate i lagfors och sen skidbyte hemma hos mig som bor halvvägs för att köra klassiskt till bergeforsen, säger så här...ska jag köra medelpadclassic är det nog bäst att jag plockar fram de klassiska skidorna fler än en gång, staka går ok med diagonala....hur gör man?! 

Oddiboy då? Hur det går med världens gladaste goaste lilla 15 månaders unge?
Alltså jag och John har ju dragit vinstlotten i babylotteriet (tycker förstås alla föräldrar att dem har men ändå)! Odd är typ glad jämt, skrattar åt allt och kan möjligtvis bli lite kinkig om han får vänta lite på morgongröten eller blir lite för trött, annars tycker han att allt är highlife, särskilt Dino, badrummet, tvättmaskinen, ugnen, duschväggarna i badrummet och ett bamsepussel. Han har börjat pussas och kramas så man håller ju på att smälla av av söthet, jag vill alltid ha en Odd i 15 månaders åldern! Han har börjat sova rätt bra på nätterna igen och i kväll var tredje kvällen han somnade själv snuttandes på nappflaskan utan sällskap i rummet, drömigt skönt att inte behöva sitta i ett mörkt rum en timme varje kväll med en härjandes Odd som inte vill sova.
Han har inte någon större brådska med att börja stå eller gå själv, han tar det säkra före det osäkra och springer omkring längs väggarna här hemma så att han kan hålla i sig, gärna med båda händerna. Pratar gör han gärna, fast man fattar inte ett ord av vad han säger....börjar kunna ana ord som mamma, pappa och Hej. Han kommer i allafall när jag ropar på honom om morgonen och det är dags för gröt, inkallningen sitter.
I morgon ska vi i hänga med små och stora kompisar på himlabadet. 
Jag ska också ta tag i min SCA redovisning som jag lovade i oktober, typ en smakbit av mitt exjobb, lite svårt dock att ta en smakbit av något som inte är klart...men jag jobbar lite baklänges och ska nog få ihop det tills den 7 februari!




Kommentarer

Postat av: Emma L

Publicerad 2018-01-24 09:52:48

Å vad många härliga saker! Ja förutom saneringen förstås, hoppas ni tillslut får bort det på torsdag. Coolt med samarbete, har ni flera samarbeten nu ni som vinner massa tävlingar och så? Eller är det som bloggare det blir samarbete? :D

Är så avundsjuk på alla härliga vinteraktiviteter du har för dig! Gbg är inte bästa staden för det... Men nu känns det bra för har hyrt en stuga i Bydalen hela v5 tillsammans med en till familj med barn i Fridolfs ålder. :) Kom gärna och hälsa på om ni är i närheten! Skulle vara roligt att se dig och även din gulliga 15månaders och gulliga man också.

Kram Emma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela