Saur

sanering

Publicerad 2018-01-17 15:00:46 i Allmänt,

Just nu pågår sanering av hela huset hos eriksson/saur. Våra hundar har haft nå skit i kroppen från och till i en evighet, troligtvis giardia som vägrar att ge med sig. Men nu har vi tagit i med det stora artilleriet och sanerar varenda liten del av huset, tvättar och bastar  (dem ska visst dö av +60 grader) varenda tygbit som finns i huset, ångtvättar allt + eldar med gasolbrännaren där vi vågar, höll på med övervåningen i går och i dag tar vi nedervåningen...evighetsgöra. Hundarna är burade och duschas varannan dag samtidigt som burarna och rummet saneras igen, dem får koppelrastas och går på maskmedel, blir vi inte väck eländet nu så tror jag att vi får flytta för det här vet jag inte om jag vill göra om. 
Fasiken vad grejer vi har dragit på oss, miljoners soffkuddar, gardiner och mattor i varje rum känns plötsligt väldigt onödigt...och hur mycket kläder kan man behöva? Allt som vi inte använder dagligen har vi sanerat och lagt in i det sanerade gästrummet. För allt ska göras om i slutet av avmaskningskuren, och då slipper vi i af allt tygelände. 

Till något roligare, i helgen som var snörade jag på mig nummerlapp och tog på mig skateskidorna och körde ett 5.6 km lopp utan hund i Härnösand. Vi var tre tappra i d21 och körd 2 varv på en varvbana. Sjukt jobbigt. Hänger i pulszon 5 i 15 minuter är inget jag gör varje dag...Men kul (när man gått i mål) och bra träning, tightlopp mellan mig och Sanna som vann med en knapp sekund. Två par karitraa strumpor och en isskrapa rikare, +- noll, perfekt. 

På söndagen körde vi träningstävling, combined singelstart med småhundarna, båda skötte sig fint och sprang på samma tid på ett ungefär. Lite mer styrka, distans och ordning på magarna så blir det nog bra! Sen på eftermiddagen passade jag och Vera på att ta årets finaste skidtur hitills från lagfors till Ljustorp + lite plusplus, trodde att jag skulle va sliten i kroppen efter helgens pulshöjningar, men icke, att få slippa åka i tjärv kallsnö utan få glida fram igenom skogen, på åkern och myren gjorde att det kändes som att man flög fram...drömigt. Nu har det kommit och drivit ca 30 cm nysnö på de drömmiga spåren så nu är det väl färdignjutet och dags för pulsning och igenomtramp igen.

Näe färdigchillat, dags för bastutvättsbyte...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela