Saur

Jullov

Publicerad 2018-12-22 19:48:35 i Allmänt,

Nu har vi tagit jullov på Björkom! Odd är ledig till 7 januari. John lär småjobba lite varje dag och jag jobbar hemifrån några mellandagar för att ha koll på läget inför åraskiftet och insåddsbeställning som ska göras inför 2020 års plantering! Men först ska julen firas. I går tog jag och Odd en sparktur till farmor och fick sällskap av kusin Disa. Kul för Odd att han har så många småkusiner på hemmaplan. Betydligt roligare att busa med dem i snön än med mor. Sen läste jag ut min bok medans Odd tog en 2 h powernap , bra jullovstart. 

I dag fick hundarna bekänna färg på lögdöhöjderna. Nysnö upp till vristerna gjorde det omöjligt att göra annat än att staka på så gott det gick upp mot Rigåsen medans hundarna fick kämpa på om vartannat, jag körde dem 5 km var och så fick den springa lösa däremellan i snön, bra pass för dem och bra pass för för mina armar. Glad att vi har snö så vi kan försöka få upp hundarna i lite distans, men vore ju ännu trevligare om vi fick lite mer snö nere i byn så vi kan dra upp spåren och koppla på här hemma. 
Därefter åkte vi och hälsade på en färsk liten bebis, en lillebror till en av Odds småbarnspolare, Milly. Milly och Odd är som tvååringar är mest och lekte highlife, hoppade i soffan och sprang omkring i 2 h medans lille Mason sov sig igenom besöket och mammor och pappor fikade pepparkakor och pratade om draghundar och förlossningar, alla nöjda!

I morgon ska jag testa Ebbot i pulka och baka snickerskaka, ser fram emot båda. Men först en filmkväll med lättsaltade chips och daimchoklad....Disken, paketinslagningen och tvätten får nog vänta tills i morgon. Igen...





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela