Saur

trött

Publicerad 2018-08-25 11:23:55 i Allmänt,

Lördagmorgon. Vaknade sju av Odds godmorgonrop, somnade 22.00 i går efter en  mysig tacomiddag, 9 h sömn, skönt och välbehövligt efter en vecka med risig sömn.

Jag och john körde hundarna en sväng på röjjevägen, 4-5 km uppför, jag körde kickbike med Frank och Dino, det får nog bli dem på tävlingarna i höst och Ebbot på cykel. Frank är så stabil så även om farten fattas lite så väger framåtandan upp, och Dino är stark som en oxe men lite uppe i det blå, så det kan nog bli en bra kombo, långsamt och yrt🙄 Eller så blir det ebbot och frank dubbelt och Dino på cykel...hmmm. John och Igor är ju som redan ett cykelteam så dem får hållas. Men jag säger samma sak som varje höst....varför är vi så sena att komma i gång med barmarksträningen? Andra dragpasset i dag och första tävlingen är om drygt två veckor...får bli två intensiva veckor nu så att vi får lite fart på dem. 

Jag tog en löptur hem i från röjjesjön, 7 km, sprang 6 km gick den sista. Kroppen samarbetar fortfarande inte riktigt...lite seg sen förkylningen fortfarande kanske, men känns som något annat som spökar med, googledoktorn Angelica tänker järnvärdet fortfarande, måndagens undersökning visade att magen var ok men att gluten kan vara boven fortfarande. Ska prata med en doktor om saken på onsdag, tydligen kan glutenintolerans hämma järnupptaget. Ska be om en järnshot och glutenutredning. Är less på att vara konstant trött och inte orka träna eller gå i skogen på ett vettigt sätt. Hoppas på att det inte är glutenintolerans, men är det så så må så vara bara jag får ordning på mig själv igen. Nog klagat. I kväll ska vi på 2x40 års kalas och i morgon ska hundarna få springa igen! Det är höst i luften, Oddis är söt som socker och vi har lättsaltade chips och daimchoklad i skaffferiet. Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela