Saur

Fredag

Publicerad 2018-08-03 14:26:19 i Allmänt,

Freday och sista semesterdagen för mig i sommar. Har piggnat på mig efter två nätters sovande, skönt, men är fortfarande rosslig i lungorna....må det ge sig snart. Det är segt att vara frisk nog att vara på benen men för sjuk för att kunna utföra något pulshöjande. Får ta det lungt tills över helgen, sen är jag nog på benen på riktigt.

Fixar lite i hundgårdarna och badar Odd i baljan i dag. I kväll är det släktmiddag med medelhavstema, vi ska fixa efterrätt, undrar om kladdkaka är medelhavskänsla nog? Kanske med lite sjögräs på...

På söndag ska det bli svalare och regna, perfekt dag för att starta i gång hundarna med lite barmarksträning! Simning i all ära men det det vore ju bra om dem fick löpträna lite också innan säsongen drar i gång. Är ju som vanligt rätt opep på draghund och hundkörning på sommaren...behöver nog ladda om efter vintersäsongen, dessutom tror jag att hundarna mår bra av att få vila riktigt efter både en barmark och vintersäsong. Men nu börjar suget komma och det är dags att börja köra om vi ska få någon fart på småbenen tills i höst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela