Saur

påsk over and out.

Publicerad 2018-04-06 08:56:26 i Allmänt,

Påsken är över. 
Eftersom vi knappt har varit hemma en helg sen i januari tillbringade vi helgen på hemmaplan hela familjen, så skönt att slippa packa bilen, väskan, skidor och allt förbannat man ska ha med sig.
Eftersom jag och Mats dragit upp classicspåret mot lagfors innan påskhelgen hade vi dessutom perfekta skidspår ifrån husknuten, lyxigt!
Helgen spenderades på skidor, framför grillen, på fyrhjulingstur, på topptur på ljustorps branter, i bastun, framför TV och halvbra film, vid påsklunchsbordet och avslutades med våffelhäng. Hade nog inte kunnat haft en bättre påskhelg!

I dag åker vi upp till bydalen och kör den årliga brudfjällshelgen, hundarna har fått hosta och stannar hemma. Jag har en armbåge som spökar men nån tur ska jag ta mig ut på och sen är det ju så fantastiskt mysigt med stughäng! Men först någon timmes exjobbs skrivande...i mitt huvud är jag i princip klar, i verkligheten...? Inte riktigt lika klar.

Också har vi anmält Odd till förskolan, det blir halvtid i sommar och sen ökar vi på lite till hösten. Han springer omkring som en vettvilling här hemma nu så han kommer nog att tycka att det blir roligt att härja med de andra kidsen, än så länge verkar han väldigt glad i andra människor och totalt oblyg så det ska nog gå bra, eller så har han inte kommit in i den fasen än...han är ju som sagt lite av en late happy blommer, var på 18 månaders koll i går, var inte många bockar vi kunde pricka av, det är ju mkt dem ska kunna! Rita på papper (odd fick mest all färg i handen, upptäckte jag i går när han fick pröva för första gången..), säga 8-10 ord, peka ut sina kroppsdelar..ja det är ju tur han har tänder och att han började gå för 2 veckor sen så vi kunde pricka av det. Han kör mer med ljud och klick än ord, säger inte mamma men rullar tungan och kan smacka med tungan och rullar R;n. Heeeej heeej heeej och typ "vagöödu" läten får han i allafall till bra! John och jag börjar fundera på om det är vi som är opedagogiska? Ska köra "huvud, axlar, knä och tå" sången på morgonkvistarna framöver så kanske kroppsdelarna sitter där sen också.










Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela