Saur

Rollin

Publicerad 2017-05-22 22:34:27 i Allmänt,

Sista veckan har gått i en quickstep...jobb, utbildning i ösd, skola, 2 dagars träff i Malmö, bullbak, kosläpp, jobb, hårklipp, lite träning och lite vardagsfix däremellan är annat än mina halvsofta föräldrardagar som jag har haft under vintern, roligt med lite action, men efter morgondagens jobb ser jag framemot att få hänga med min lilla guldklimp och bara gunga, bada badkar, söla med mat, mysa på golvet, klappa fint och gosa!


Några ord om träffen i söder, jag saknar att vi inte har bokskogar i Norrland, löv them. Ekplantage finns det visst och är man godsägare har man råd att sköta om dem också. Det är varmt i skåne. Hybridasp kan växa snabbt. 
Kulturlämningar kan man köra över och göra väg utav i Skåne (det finns så gott om dem), medans jag ägnar mina dagar att skydda dem ifrån maskinen här i norr. Sverige är avlångt. På flyget gillar dem att dela ut ostfralla, munkar och te. 

Kosläpp: alla bullar gick åt (typ 750 st). Perfekt ko-släpp väder. Kul att stadsfolk kommer ut och upplever lite lantismiljö!
Bra dag!

Odd: rullar inte, sitter inte, kryper inte, står upp om han får hålla i handen, gillar att känna på folk och hundars ansikten och pussa lite, gillar katrinplommon och chiliconcarne, är snart 7.5 månad, trots kniper sin lilla mun när vi försöker lura  (22.22...tur) honom att skratta, sov från 21.00 till 06.30 i går natt (halleluja), är typ det bästa som hänt mig. 


Kommentarer

Postat av: Emma L

Publicerad 2017-05-23 10:02:09

Wow att det gick åt så mycket bullar fast ändå mer wow att du bakade så många! Å förstår lyckan över natten, det är en skön upplevelse. Kommer dit jobb vara mycket att skydda skogar i norr? Är det huvuduppdraget liksom? Roligt med reflektionerna från söder! Jag jobbar just nu, mäter ljudisolering i ett hus. Fast min kollega vill göra allt själv...det är tråkigt men roligt att kommentera din blogg istället. :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-05-23 21:09:15

Jag blir så glad när du kommenterar Emma!😄 men vilken dryg kollega du verkar ha, kul att jag kan underhålla lite undertiden! Jag jobbar
med både plantering, markberedning och kultur och fornlämningar, lite varierat så det är kul! Skönt att vara ute om dagarna! Åker ni hem över något i sommar? Ja det blev många bullar, tur jag gillar att baka:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela