Saur

Odd 4 månader

Publicerad 2017-02-16 09:00:19 i Allmänt,

Nu har vår lillegosse blivit 4 månader (och några dagar) han verkar fortsatt vara rätt tillfreds med livet, älskar när man klappar händerna framför honom, då skrattar han högt!  Han har mellan 62-68 i storlek, han har börjat förstå grejen med att ligga på mage och han ligger där och spanar ganska bra. Han har rullat runt en gång från rygg till mage! Han har fått ersättning några gånger och är inte lika främmande för att suga i sig några klunkar nu som han var de första gångerna, han har fått smaka på sin första matbit, potatis i från Rogsta och det gick nog ner en liten liten bit! Han har greppat skallran som låg framför honom en gång, vi kör badterapi, han har ju inte varit storm förtjust i att bada direkt, men nu har vi sambadat i badkaret var tredjedag och sista gången nu var han inte alls livrädd utan flöt runt och sög på sina händer och fick en kallsup, utan skrik och nästan med ett leende!

På nätterna har jag börjat stoppa i nappen när han vaknar, han nöjer sig med det och somnar om omatad, bra grej, efter Kanada hade vi en period då han åt mer på natten än på dagen (kändes det som), men nu verkar han klara sig bra utan käk mellan 22 - 05, skönt för mamman och Odd verkar nöjd med det också.

Det var status Odd.

Jag själv har träningsvärk efter helgens Medelpad classic, det börjar ge med sig men jösses i mina ljumskar vilken träningsvärk man kan ha! Loppet gick i allafall bra med tanke på att jag kände mig som en urvriden disktrasa redan innan start, jag peppade upp mig med en koffeingel och de första 4 km var som en spurt och jag kände mig i fin form, sen efter 4 km tog typ all energi slut och jag bannade mig själv för att jag ställde upp i ett lopp. Efter 10 km så är det bara platt och stakning in mot mål, då kom hoppet om livet tillbaka och jag finåkte mot mål och hejade på alla ljustorpsungar som åkte 10 km, kom in som 5:a med 4 min upp till ettan, lite mera klassiskt så ska jag nog kunna pinna på lite snabbare. Nu verkar ju dock snön ha gjort sitt för den här vintern så det får väl bli nya klassiska tag tills nästa år! 
Jag har plockat fram löparskorna och barnvagnsjoggat med Matilda och Milly en gång, 7 km, det var en lite väl rivig start efter 1.5 år utan löpning, så hej ont i höfter, benhinnor och knä, i går gjorde jag omstart och joggade 3 km utan barnvagn och med gångpause, i dag känns det ingenting, så jag tänker att nu borde jag jogga varannan dag och öka gradvis så kan jag förhoppningsvis sätta på några km till sommaren, jag var tvungen att maxa på lite i går i en utförslöpa är...kom ner i 4.40 fart, ja vi har lite att jobba på kroppen och jag, men det ser jag framemot.

Odd sover i famnen och jag sitter och tänker på att jag borde mäta klart min lab som går ut på att mäta hur mycket en träbit krymper när man torkar den i från färsk ner till en fukthalt under fibermättnadspunkt (typ tömmer träcellerna på vatten). 


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-02-20 07:57:04

Härligt att barnvagnsjogga! Har jag bara gjort till bussen, det tycker F är roligt. Grattis på din födelsedag idag!! Hoppas den får bestå av tårta, gos och härliga träningspass i snö. Kram Emma L

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela