Saur

Mammaliv

Publicerad 2016-10-22 05:45:12 i Allmänt,

Det går ju ganska bra det här med att vara mamma! Lillen äter, sover och ligger och spanar in världen och verkar gilla bo kaspers lika mycket som mig, får han ligga naken en stund på skötbordet på morgonen och lyssna på lite bosse-hits så är han tvärnöjd sen och sover i 3 timmar och sen är det nästan så att jag vill väcka honom och snusa lite!
Han sover helt ok på natten, vaknar 2-3 gånger och vill äta och får det gjort på 10-15 minuter och sen somnar han oftast om igen. Nu har han fått sova i egen säng i två nätter och både han och jag sover nog bättre av att få lite space, John har ju förmågan att kunna sova oavsett vad som händer och sker runtomkring så han går det inte just någon nöd på:) Mat verkar han också få i sig för han hade gått upp 200 gram när vi var in på efterkontroll, duktig bebis.

I dag kommer både syrran och en kär vän hit och bebismyser med oss, blir hemmapizza och så mycket bättre!

Har rullat några turer med barnvagnen, men måste medge att förlossningen fortfarande känns på, så det blir nog lugnt på hurtighetsfronten ett tag till. Men jag är himla sugen på att åka skidor och att komma i gång igen! Bra motivationshöjare att vara gravid och få en bebis må jag säga...kom nu vintern!

Nej vi har inte bestämt namn...än.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2016-10-23 01:03:47

Vad bra det låter Angelica! Tur att han gillar Bo Kaspers.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela