Saur

onepice och sommarprat

Publicerad 2015-09-25 02:24:10 i

Nu längtar jag hem efter min onepice,  John och hundarna. Tre pass to go av traktorköring, sen får jag åka hem en sväng innan nästa pinnperiod drar i gång.
I natt har jag lyssnat på sommarpratare, först syster Karin som pratade om medmänsklighet och om livet i kloster, det var fint, hon berättade om flyktingbarn och familjer som kom till klostret för att söka skydd, om att folk i dag använder shopexpress i stället för vanliga kassan för att slippa ha ögonkontakt med kassörskan/kassören, människor i dag stressar och jäktar dagarna i ända och det tar på krafterna så pass mkt att vi glömmer bort vad som egentligen är viktigt här i livet. Fredrik Reinfeldt pratade i sitt prat om att dygnet bara har 24 h och att ska man hinna läsa några böcker måste man sluta fippla på mobilen. Edward Moser berättade om sin resa mot nobelpriset, på norska, mysigt att få höra norska, världens gladaste språk. Sanna Lundell var arg och tycker att alla kvinnor som inte är arga, deprimerade, stressade eller utmattade lever i förnekelse. Männen och deras normer styr världen och kvinnorna får anpassa sig, hon har en poäng, men om den rådande ojämdställdheten botas med ilska och depression vet jag inte. 

En timme till, sen får jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela