Saur

Vindeln 2014.

Publicerad 2014-03-17 07:15:12 i Allmänt,


Jag hann bli ganska pigg och kry till årets vindelälvsdrag och det var tur! För vilken tävling vi fick, "ett äventyr från fjäll till kust" är deras slogan och för min och våra hundars del så var varje kilometer ett äventyr. Vi körde på blank is, igenom knähöga vattenpölar, på barmark igenom skogen och med snömodd upp till magen på våra fyrbenta dragare, man fick verkligen hålla tungan rätt i mun i fall man inte ville ligga som en säl i vattnet och ha benen i behåll.
Men jag klagar inte, tvärtom tycker jag att är det kul med lite extra klurigheter längs med vägen. Det gjorde resten av laget jag körde med också så vi körde in på en fin andra placering!☆ Det gjorde vi bra!

Härnäst om två veckor avslutar vi dragsäsongen med långa SM i kiruna som det ser ut. Men med tanke på hur det ser ut ute så är det nog bara att plocka fram rullskidorna om man inte ska tappa balansen helt:)

Slapparsöndag i går med fin skareåkning i Ljustorpsfjällen, hamburgaregrillning i lövbergs solsken och lammmys. Sen toppade vi dagen med gameofthrones.
livets goda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela