Saur

BRA DAG!

Publicerad 2010-08-18 22:09:11 i Allmänt,


I går tog jag med mig småkidsen på en liten fjälltur i finvädret, helt rätt, hade förmodligen inte gjort så många knop hemma på gården ändå:) Skön dag, lillhunden och byrackan var också med!



På kvällen tog jag och lillsys Alicia lite hurtiga tag och tog brånansvängen på rullskidor och cykel, i bland är man duktig!

Troja har lärt sig "ligg komandot" hyffsat, duktig! Även om man kan tro att hon är en total toknär hon får syn på kattskrällerna som går och dräller här hemma (mammas bebisar) så verkar hon förstå ett och annat när hon lägger den duktiga sidan till! I kväll har hon fått busa med storhallen andra maj-valp Styx! Full fart hela tiden, och vi mattar tävlade i vem som hade lydigast valp, tror de slutade oavgjort, "ligg" och "vänta" är nog lika mkt värda, sen att dom skiter fullständigt i oss när vi kallar in dom är ju en annan sak...haha, dom är ju bara små än, tur de.
Nu blir de sängen, pappsen säger att de ska köras skit i morgon och då är de väl så! God Natt!

Kommentarer

Postat av: Cecilia

Publicerad 2010-08-20 08:42:20

Men hallå! Du tjuvtränar ju hela tiden! Den där fjällturen såg härlig ut, och så rullisar på det... Helt rätt att njuta av govädret! /C

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-08-22 12:41:42

Jamen jag håller ju på att träna i kapp så jag kommer på samma nivå som dig Cecilia:)

Postat av: Lina

Publicerad 2010-08-22 21:23:51

Haha..vi har ganska lydiga små-grisar..ibland iaf..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela