Saur

monthag.

Publicerad 2009-06-29 22:54:52 i Allmänt,

Vilken heldag. Vaknade i ottan av att Bosse bankade på dörren och ropade/frågade om jag försovit mig, klart jag jag hade gjort....snooza kallar jag det, men när man stänger av alarmet i stället för att skjuta upp det så är det väl inte snooozing längre, hann i af hets äta lite havregrynsgröt innan jag tog pärlan ner till le fabrique.
 Väl där var det kaose, hundra arbetare men ingen fisk, hur gick det till? en miss i planeringen kanske...ovanligt. Rippade på och fick packa kartonger med en rolig norsk/tyska, hörde inte vad hon sa men hon skrattade mest hela tiden så då gjorde jag det med, sen så hamnade vi efter...och då skrattade vi ännu mer. så det ska vara på en bra arbetsplats. Fick då inte jobba övertid i dag, för vi har en dam som är linjeledare eller något som är helt borta och hon ville inte att jag skulle jobba mer i dag och inte i morgon heller, men ons,tors,fre gick tydligen bra...knäppo.
Fick i allafall stå på skäringen i dag, och det gick riktigt bra! Roligt var det med....hade jag glömt bort! Får nog ge upp huve kapningen (vet ju att du vill veta ulka pulka;)) ett tag framöver, töntlinjledaren är där inne nu och han tycker ju inte att det är jentejobb...argh.

Så jag åkte hem, tog mig en powernap på altanen i solen, åt lite chips, åt lite muffins, åt lite nektariner, kännde mig som ett svullo och bestämde mig för att springa, dålig idé, har aldrig kännt mig så dålig förut, sprang fem min sen var jag körd...började gå....blev hungrig och trött...lat? Bestämde mig för att ge mig ut på äventyr i stället, upp på berget och ner till havet, men jag kom inte så långt där heller för nånstans på vägen så fick jag sällskap av ett gäng ilskna flugor som gjorde mig irriterad....mera less, dom måste ha gillat fiskdoften som sitter som berg. Gick hem, tänkte att nu jäklar ska jag klippa gräset i af, kan ju aldrig gå fel, men jooodå, klart att gräsklipparn är värdelös och stänger av sig själv hela, hela, hela tiden, gav upp efter en halvtimme och duschade i stället,...en sak jag har lyckats med i dag är i af dammsugningen, sonja tror att någon har gett mig speed, städar jag så lite alltså? attans...skärpning.
Nu, dax att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela