Saur

Att packa en väska.

Publicerad 2006-12-28 20:55:25 i Allmänt,

Ja att packa en väska är nog något av det svåraste man kan göra, och det blir sällan (så gott som aldrig) rätt, man använder aldrig allt man har med sig, och oftast så har man glömt något man verkligen vill ha.
Vad packar man när man ska vara borta i sex veckor i ett soligt och varmt land?
Ja det mest troliga skulle ju vara så lite som möjligt, linnen, shorts, sandaler...typ.
Och  vad har jag packat?
Joo, jag upptäckte  att när jag så gott som  packat färdigt tagit med mig följande:
fem tjocktröjor, fyra par långbyxor, skinskor, halsduk och en superunderställströja....jag rustar för vinter och kyla...vad är det för fel på mig, människa?! 
Och hör nu...det som är jobbigast av allt är att jag inte heller vill plocka bort något, fastän det är helt galet...för "tänk om" det blir kallt och jag sitter där och fryser (vilket i of jag gör väldigt lätt, jag förfryser tårna i tvättstugan om jag inte har tio tjocksockar på mig), vad jag skulle gräma mig då...skulle aldrig förlåta mig själv.
Jag tror att detta problem har att göra med att när jag väl packar en väska, då är det fjällutrustning som ska ned, och har man för lite kläder på fjället så dör man.
Det är alltså min överlevnads instinkt som kommer fram nu när jag ska packa...bra, för det är ju säkert många som dör av köld i kapstaden under högsommaren. Ska nog ta och omprogramera min hjärna.

På nyårsafton ska vi vara i ett hus med grill och pool på gården, vi ska dricka billiga drinkar, äta god mat och myyysa hela natten, vi blir inte så många, utan alldeles lagom många...oj, oj, oj...jag ska verkligen inte klaga...fast jag har ju i of ett och ett halvt dygns resa framför mig...men det ska bli kul det med!!!

Och nästa år blir det till att bli farmare i Australien!!!!

/angelica - Nöjd och glad!!...med en gnutta resefeber...=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela