Saur

Jullov

Publicerad 2017-12-30 20:03:48 i Allmänt,

Vilka dagar vi har haft i stugan! Skidåkning, förvisso i typ 1 dm lössnö varje dag förutom i dag, något jag egentligen ogillar men jag tänkte att det var bra för mina spagettiarmar och ben att få kämpa lite och det har dem fått göra, även hundarna har fått lite extra belastning i all snö, bra även för dem.

Jag och John har hållit sams alla dagar, beror nog till stor del på uppgörelsen att John tar disken och lagar maten, jag tar Odds läggningar, blöjbyten och hundbestyr, båda nöjda = inget tjaffs, bra deal då jag starkt ogillar att handdiska, hatar russinfingrar.

Vi har också hunnit med att äta golunch på byn och shoppa en ny skidjacka (jag). John fick ett oldschool super Mario Nintendo spel av mig i julklapp, konstigt nog är det mest jag som spelat...fick flashbacks tills när jag var liten och spelade hemma hos min kompis, jodå, skillsen sitter i! John har fixat med vatten och toalett till stugan, han tyckte att jag var en dålig förebild för Odd...men med tanke på att mitt tålamod för spelet försvinner så fort det blir game over så tror jag att det är lugnt, blev alltså inga längre spelsessioner. 

Nu är vi snart hemma igen! I morgon är det träningstävling i Härnösand, småhundarna ska få springa. Är tävling i boden i helgen som kommer, tror att Dino ska få premiära på sin 18 månaders dag, han kämpar på fint och det ska bli kul att se hur han hanterar tävlingssituationen. 

Men först hem och packa ur bilen...ett träningspass i sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela