Saur

Drag!

Publicerad 2016-01-25 08:17:16 i

I helgen har det varit full rulle med träningstävling både lördag och söndag!  I lördags var det race i Härnösand, jag och John passade på att köra ett combinedrace med individuell start, jag vill testa Frankeman i pulka på en lite mer kuperad bana och Igor behöver de pulka pass han kan få:) Frank tyckte att pulkan var konstigt tung i en kort saxbacke och där tog det tvärstopp, sen travade han på fint tills vi kopplade lös pulkan, då var gamla glada Franken tillbaka och det var full sula, tills vi fick ett skitstopp och fick ett två spann intrasslade i linan, med tanke på strulet gick det ändå ok om man kikar på tiden. Men ja jag är ändå tveksam till en start i combined med honom...så i går åkte vi upp till Marieby för att köra ytterligare en träningstävling och testa super Zeppelinen som älskar både backar och pulka, han fick följa med oss tillbaka och nu ska vi bara se vad det är för bana uppe i Piteå innan jag kan bestämma vilken vovve som ska få springa:) Igor och John vann uppe i marieby och lillsyss Jennifer som körde Frank kom tvåa, vilken debut inom draghunds körning! Nu håller vi tummarna för att hon vill köpa draghund hon med:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela