Saur

Vildhussloppet

Publicerad 2015-05-31 12:21:38 i

Efter att ha velat några dagar om jag skulle springa eller ej så bestämde jag mig på lördagsmorgonen att jag minsann skulle springa ändå! Och när jag nu åkte så långt för att springa så kunde jag ju lika gärna springa  21 km också, bra beslut. Det var drygt, motvind, blött och uppför men med en fin avslutning, jag sprang om en och ikapp två st de sista 3 kilometrarna, jag gillar när jag börjar närma mig mål, då kan jag ta i lite mer. I mitten när det var asfalt och motvind var det värre att motivera sig, knappt styrfart, tänkte innan att det skulle vara min snabbaste bit men icke, då var det ju ändå trevligt att ha en hejarklack och fotograf på plats! Jag slutade i af på en sjätte plats en bit under 2 timmar, hade jag sprungit 6 min snabbare hade jag kommit trea och vunnit 1000:-. Jag är i af nöjd med mitt första halvmaraton och jag tror att det var mitt längsta pass för i år! Nu hoppas jag att benen hinner piggna på sig tills vårruset på onsdag.
John var på en tokcykel tävling i går och jag är  mör i benen i dag, nu blir det våfflor och en uppryckning av en gis rapport. I morgon börjar nya jobbet!

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2015-05-31 21:31:15

Då kan du springa Göteborgsvarvet också! Fast omgivningarna såg härligare ut på något sätt på ditt lopp. Fast det är nog roligt att springa runt i Gbg också.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela