Saur

:)

Publicerad 2011-01-30 16:41:40 i Allmänt,

I dag har jag, Troja och den tjocka svarta hemma i Storhallen harvat oss runt förlängningen på kyrkspåret, Troja hade det minst kämpigt av oss tre, sen kom nog jag, Stella flåsade på bakom mina skidor i de klassiska spåret. Jag var uppe i hyffsad tid för att hundarna skulle kunna vara med och lösa, trodde alltså att det skulle vara lite folk, tji fick jag, vasaloppsläger? jajjemänsan! Troja har ju som på den sista tiden fått för sig att hon är sin egen boss och att hon får göra som hon vill, hon och matte är inte helt överens alltid vad som är ok och inte...hur som! Denna dag överaskade hon! Fem tappra vasaloppsåkare åkte om oss och Troja kom på varje inkallning och satte sig så fint vid min sida och väntade tills dom åket förbi och vidare och sen var de bra med de...inte en enda jagade hon i kapp! Matte är stolt. Det kanske kan bli något av henne ändå. Har även premiär testat henne på lite drag, och 100 meter lägda har hon i af inga problem med:) Nu sitter jag i obyggden och väntar på två pointrar som ska får husera hos oss i Ljustorp i några veckor, det kommer blir spännande! Hurtiga veckor framöver med tanke på att John har lånat hem hundar med, hoho! Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela