Saur

vattkoppor

Publicerad 2019-06-19 07:31:53 i Allmänt,

Yes, Odd bockar just nu av vattkopppor från dagisbacillistan, han började med några enstaka prickar och ingen feber och jag tänkte nöjt att "vad skönt att vi kommer så lindrigt undan!", dag 6 nu och en vaknatt med kalldusch, 5 h nattkliande och med (befogat) gnällande/gnyende senare så tar jag tillbaka det. Han har verkligen fått kliande koppor över hela kroppen så i dag ska vi investera i kylbalsam och asolsprit och hoppas på att nattens kliande blir lindrigare. 

En annan bra investering jag gjort i år är i en ny heldämpad cykel, den kommer att nyttjas väl denna sommar då det inte blir något löpande. Är mycket nöjd, cykeln gör mig till en bättre cyklist än vad jag egentligen är, vilket också gör att jag tycker att det är roligare att cykla. Om inget sätter käppar i hjulen för mig så kan det eventuellt bli en start i något mtb-lopp, är ju som roligt att tävla och känna lite adrenalinpåslag. 

Efter att John har vabat i dagarna två tar jag över stafettpinnen och blir hemma med sjuklingen fram tills midsommar, är intensivt och roligt att skogsvårdssäsongen är i gång, plantor sätts och stammar röjs. 

Valparna växer i rasande fart och är både vilda och tama. Kommer fint på inkallning (oftast...) och kan sitt, dem kan också totalignorera en och busa järnet i timmar, vi försöker dela lite på dem för dem blir ju väldigt präglade på varandra, samtidigt är det bara att inse att har vi sex st hundar här hemma så blir det lite knivigt med att få till ensamtid med var och en i flocken, det får gå ändå. 

Jahopp, pricken sover fortfarande sött och jag vaknade 06.00...kan bli en lunchvila för oss båda i dag. 















Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela