Saur

så där ja...

Publicerad 2018-12-14 21:21:41 i Allmänt,

Efter 1.5 h nattning så sover Odd sött och jag kan mysa ner mig i soffan och fredagschilla! John åkte till åre i kväll på grabb(gubb?)häng över helgen. Jag, Odd och hundarna hade tänkt åka till Åsarna för att få lite pulka och skidträning, men min ork till att packa in bilen och sätta mig och köra 3 h för tredje helgen i rad visade sig vara lika med noll när jag kom hemifrån jobbet, så det blev i stället en vända till affärn för att köpa chips och daimchoklad och sedan lite rester till middag. 
I morgon ska i af jag och Cecilia åka och leta draghundsvänliga vintervägar på höjderna, det ryktas om 3 dm kallsnö och det blir ju typ samma sak som pulkaträning så det blir alla tiders det också. Hade väl egentligen velat åka skidor själv också men med John på vift och Oddis hemma och inga skidspår runt knuten så får hundarnas träning visst prioriteras....spelar ju ingen roll hur fint jag åker bakom de fyrbenta i 15 km om hundarna springer 5 km, javäll hoppas på att vi hittar något bra i morgon. 

Odd hörde som vi misstänkte alldeles ypperligt, så nu vill bvc gå vidare med logoped och psykolog och vi funderar på vad sådana egentligen gör med en tvååring? Ja vi lär ju bli varse. Jag har slutat oroa mig, för Odd har gjort stora framsteg sista två veckorna, han ställer leksaksdjuren på sina fyra ben i stället för att kasta i väg dem och han luktar på blommorna i stället för att dra ned dem i golvet. Det vi nog behöver jobba lite ändå på är det där med ordförståelsen...typ "vart är MAMMA"? " Du vet hon den där som har burit på dig i 9 månader och gått upp 20 kg på kuppen, nattvakat med dig i 2 år och gör allt för dig"? Nähäe....inte mamma, Jaha...PAPPA....jo visst han har ju också varit delaktig i att skapa dig...kanske inte riktigt på samma nivå...men visst...pappa, helt ok att det ordet sitter som ett smäck...inte mamma näe.

Nu ska jag läsa min bok i några minuter innan jag troligtvis somnar som en stock. 
Go natt!

Just ja! Odd har varit med i sitt första Luciatåg, så gulligt! Han och kusin Elsa går i samma klass på förskolan och lär gå i några Luciatåg tillsammans framöver:)







Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2018-12-15 00:41:07

Vilken fin traktor! Viktigast är att logopeden lär honom säga mamma iaf. :) Jag vill bjuda dig och Anna på kött(veg)bullar och Drömtårta!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela