Saur

2019

Publicerad 2019-01-13 07:10:20 i Allmänt,

Jullovet är över och vi har kört årets första dragtävlingar. Vi körde uttagningstävling i Norge inför VM i Frankrike (som går i slutet av januari) och det gick ju rätt dåligt för vår del och eftersom förbundet valde att enbart titta på denna tävling blir det inget VM för oss i år, trist och kanske inte en helt logisk uttagning då endast två av grenarna som går i Frankrike kördes på uttagtävlingen, och Igors favoritgren combined var givetvis inte en av dem. Tråkigt, men kanske var det ändå någon mening med att vi inte skulle åka i år för efter att vi kom hem i från tävlingen har Igor fått problem med nacken, Frank har blivit lite tuggad på och Dino har fått vattensvans...tre konvalecenter i hela vila + en förkyld skidåkare (jag) hade inte varit en optimal uppladdning för ett VM. Och ska jag tänka än mer positivt så känns det jäkligt skönt att slippa en bilresa på 70 timmar, jag behöver inte åka i från Odd i 1.5 vecka, jag behöver inte stressa ihjäl mig för att få undan allt jobb jag hade måste fått ordning på innan avfärd och jag sparar en hel del pengar. Tråkigt att inte åka ja, men i och med beskedet så fick jag lite mer harmoni i mitt liv och ett stort stresspåslag försvann, så just nu känns det ganska bra ändå. Och vi har nu dessutom möjligheten att köra SM på hemmaplan som bara hundarna blir fit for fight. 

I dag kommer lillsys Jennifer och Loui och hälsar på,  blir eventuellt julgransplundring på bygdegården och himlbad. Jag håller på att hosta lungorna ur mig på nätterna så det känns som lagomt aktiva aktiviteter. I går körde jag till umeå för att köra två race på en dag med hundarna, det var mindre bra hostaktivitet men ändå kul, Ebbot gick fint i pulkan. Jag stannade till på fjällräven outlet på vägen hem och fattigdomen drabbade mig. Men så när jag kom hem hade min bil blivit såld och jag blev lite rikare igen och vi har helt plötsligt lite utrymme här hemma på gården. 

Har sovit dåligt hela veckan så i natt tog jag en slurk cocillana för att få sova en helt natt utan hostattacker, synd bara att jag missade att stänga av gårdagens larm som gick 05.30 och att jag då började fundera på om jag inte ska lägga ut en takbox och barnvagn till försäljning och att det sen var kört att somna om. Nåväll, 7 h sömn är ändå veckans bästa natt och jag kan kanske få till en powernap i dag så jag blir riktigt utvilad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela