Saur

stormen Mats

Publicerad 2019-02-26 06:27:34 i Allmänt,

Stormen Mats ser till att det blir snöfritt tidigt i år. Jag som äntligen börjat komma på banan med skidåkandet blir nu spårlös (om inte snön som yr lovar ska komma på söndag räddar oss...). Åkte ett magiskt fint pass i söndagsmorse, kan vara årets lyckligaste skidpass, lättåkt, kroppen var pigg nog att gå på tvåans växel i stället för ettans uppför backarna, soluppgång, trevligt hundsällskap som inte jagade katter, fina och hårda spår, ja det var härligt. 
Under söndag em trillade Odd in i sjukstatus feber och förkyld, återstår att se om vi andra klarar oss denna gång, han är redan på bättringsvägen så det kanske är en kortlivad bacill denna gång.

Jag har börjat plöja avsnitt av bonusfamiljen på svtplay om kvällarna, underhållande tycker jag, John är mer inne på alien vs cowboys på planeten onkalonka år 2758, inte så underhållande tycker jag. Vi får vänta in nästa säsong av game of thrones, då kan vi börja umgås om kvällarna igen. 

Jahapp tisdag och vobb i dag, farmor hjälper till lite med Odd så att jag hinner göra ett litet jobbryck under dagen, perfekt med hemmakontor när man lider av konstant lätt tidsbrist. På fredag är tanken att jag ska köra stafettvasan, hoppas på snabba spår och sol. Och medvind, dem klassiska passen går att räkna på 3 fingrar. Får kanske bli ett besök hos stakmaskinen på ljustorps gymmet i dag...försök till quickfix vasaform. Det blir bra. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela