Saur

söndag

Publicerad 2019-02-17 08:43:38 i Allmänt,

Helg och go väder! Endast lite rethosta kvar av förkylningen men har i stället åkt på en släng av en taskig magbacill så sjukstatusen är som vanligt, inte helt 100. I går blev det en pulkapromenad, i dag ska jag försöka ta mig ut på skidorna en sväng. Annars får det bli vinterstudion, är sjukligt less på att inte vara frisk, vi har helt ok spår utanför dörren, 2 mil åt vardera håll och jag längtar efter att få ge mig ut på en finpass i solsken och känna mig pigg och lite stark, januari och februari har ju varit en katastrof skidåkarmässigt och de få skidpass som blivit har kroppen känts som ett blysänke i havet.

I fredags var jag och Odd på himlabadet med Hanna och Vidar, det var längesen Odd badade badhus så han var liiite försiktig och tyckte att stora bassängen var lite läskig, barnpölarna, bubbelbadet och fläktarna i taket var däremot highlife, inte mig emot för där var tempen också mera behaglig för mamman. 

Odds nattningar har den senaste tiden (året?) varit utdragna minst sagt, han har sovit 1 h ish på dagen och verkar ha behövt det, men nu har vi kortat ner lunchnapen till 20 min och helt plötsligt somnar gossen på 15 min, skönt för oss alla. Nu går ju jag och john och lägger oss typ 21.00 så det blir kanske inte så mkt BF ändå, men en timme är bättre än inget och det är skönt att inte varje läggning är en brottningsmatch utan mer "go natt" och lite kli på ryggen. 
 
Odds ordförråd har utökats med; öga, borta och killikillikill, oklart om han förstår vad orden betyder men det kommer nog det med. 

Hundstatusen då; en bitskadad och två karenser, men snart så får vi tävla igen, även om pepen är så där. Vindeln ska i allafall bli kul att köra.







Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2019-02-17 14:50:40

Tråkigt med sjukdomarna men riktigt gött med nattningarna ju!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela