Saur

tisdag

Publicerad 2018-05-22 14:38:35 i Allmänt,

Veckan i Olofsfors på traktplaneringsutbildningen var mycket bra! Solen sken i princip hela tiden, dagarna var fyllda med lärorika ämnen och kluriga övningar, veckan avslutades med en examination och det gick vägen det med. Hann med några morgonturer i joggingskorna, men sen hann jag knappt hem innan jag åkte på den första förskolesjukan...magsjuka deluxe, tack för den. Hade tänkt springa stenstadsloppet i kväll men får passa på det, typiskt, såg som framemot det, men orken är lika med noll och då är det ju dumt att dra på sig en numerlapp. 

Exjobbet är inskickat för en sista genomgång av handledare och i morgon skickas det in för betygsättning, hoppas att det håller hela vägen. Nästa onsdag flyger jag till Växjö för att redovisa, högst troligt min sista resa dit, känns mest bra men ändå lite sorgligt, har ändå tyckt om resorna söderöver.

Sommarvärmen har tagit oss med storm här i Sundsvall, 25 grader i maj och varma vindar? Ändå skönt med en rivstart på sommaren och lämpligt att jobbet har kommit i gång lagom mkt så att Odd kan bada balja utomhus om morgonen och vi kan äta frulle i solen.

Till helgen åker vi på Saur-säktträff i Snåsa!












Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2018-05-22 22:03:48

Vad roligt att det går så bra med din utbildning!

I Snåsa?! I Norge? Min kompis Sivert Skavlan har sina föräldrar där på en bondgård och jag har förstått det som att det inte är så många i byn. Härstammat Saurarna därifrån?

Postat av: Angelica

Publicerad 2018-05-22 22:08:52

Jaha vad kul! Det ska jag fråga om när jag kommer dit:) ja min farfar kommer därifrån och vi var där en del när vi var små så det ska bli kul att se igen! Hoppas att allt är bra med dig och lilla magen <3

Postat av: Anna

Publicerad 2019-03-18 00:48:46

Hej
Såg din blogg jag heter Saur min pappa Harry var född i snåsa hans får hette Peder och Birgitta Saur Syskon jag känner till min får hade var Kåre Saur snåsa var gift med Svanhild Saur som fortfarande lever och bor i Snåsa sen skulle det finnas 2 bröder och en syster bröderna skall ha flyttat till Sverige Runt Sundsvall Östersund området men minns ej namnen tyvärr ..Jag flyttade till Sverige i slutet av 70 talet bor i Lysekil
Vore så kul om du svarade :) vem vet vi kanske är släkt vore så kul att få kontakt med min fars släkt ..och snåsa är ju inte så stort så chansen är kanske stor att vi är släkt :)
Ha det så gott och hoppas höra ifrån dig
Mvh Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela