Saur

midsommar!

Publicerad 2018-06-23 22:23:54 i Allmänt,

Sovmorgon till 07.30 och en helledig dag i dag! Jag och Oddis ska baka bröd och frysa in rabarber. I helgen är det midsommar och vi firar hemma i byn. I morgon blir det champagnefrukost, silllunch och grillkalas på em/kväll. Heldags matrally. 

Har kommit i gång med planeringsjobbet, har hunnit planera en gallring som tillslut inte skulle gallras på grund av lutning, biotop, låg grundyta, contorta och 50% lövinslag. Det kommer att bli en del kliande i huvudet i sommar...det är då säkert, men roligt kliande. För det finns ju inte riktigt något rätt eller fel, bara bättre och sämre beslut. I går var det startup kurs i naturvärdesbränning, så nu får jag följa med ut och bränna i skogen. Bränner gör man för att skapa naturvärden, bränna bort granen, härda tallar och skapa miljöer för vedlevande insekter som vill bo i tallar som har stått på platser där det har brunnit.

Jaha och sen sist har jag sprungit två vårrus, en sträcka på indalsledenloppet och ett coopertest. Känslan i benen har varit lite småseg, jag hoppas att det ska släppa tills nästa veckas st olav. I Sundsvall sprang jag på 22.10, gick ut lite för hårt och blev slitigt sista 2 km. I ösd sprang jag på 21.17, plattare bana men segare ben, ändå nöjd över att det nästan gick en minut snabbare, tror att det är mitt snabbaste vårrus? På indalsledenloppet blev det 10.1 km på 44.06 min, ändå nöjd, kändes som segt där med i början men sen trampade jag i gång mig, sista km sprang jag på 4.08 och det är bra för att vara mig! 
Coopertestet gick så där...regn, snålblåst och dålig motivation. Är som att jag har svårt att peppa mig när jag tävlat en del, så nu blir det myspass tills nästa veckas 4 dagars tävlande...då vill jag ju vara taggad! 

Examensarbetet är godkänt! Halleluja!

Odds minikompis pandan har kommit till världen! Så roligt att en av mina äldsta vänner har fått en liten mini, ska bli så kul att se lilla skrutten! Låg vaken i 2 timmar när jag fick meddelandet (på natten) var tvungen att titta på Odds bb bilder och läsa gamla blogg inlägg, tänk att det snart har gått två år, blir helt nostalgisk! Helt galet...ändå de två mest kärleksfyllda två åren och också de mest sömnlösa och välplanerade i mitt liv, men så värt det, så mkt kärlek dem ger dem små liven! Just nu är det slängpussar som gäller.
5 dagars Odd.









Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela