Saur

sommarlov!

Publicerad 2018-07-14 07:57:06 i Allmänt,

Och där gick även jag på sommarlov! Odds förskola har stängt i 4 veckor, så nu blir det lite semester även för mig, känns lite dumt när jag precis börjat jobba, men ändå rätt att vara ledig med lilleman i govädret, John är nog ledig en vecka med,  så då passar vi på att åka på någon trip söder eller norröver. Vi har ju blivit med husvagn sen sist! En liten charmig 70 tals vagn som jag har pimpat upp litegrann inne, tanken är att piffa upp den utvändigt med, roligt projekt.

I går tog jag och husets små ligister ( odd och dino) go-carten och husvagnen till Skaula och årets Cypakutsi! En by-tävling där man antingen kör i lag eller individuellt, cykla, paddla, kuta och simma. I år kör jag hela själv, det blir göy. Hoppas jag. Fick under förra helgens nedansjö trail en höft som krampade ihop, men i onsdags fick den några nålar i sig och jag har kunnat cykla lite i veckan så jag tror att det ska funka i dag! Gick även till doktorn och fick mina blodvärden testade, hade höjts med ETT snäpp efter 2 månaders idogt järnpillerknaprande, det är typ ingenting, så nu togs det även ett hb prov (typ järndepånivå) och skickades i väg och jag kanske får lite järn direkt i blodet. Tröttheten och segheten i kroppen är som kvar, så är inte så förvånad. 
Nu ska vi strax in och äta blåbärsgröt hos Lindgrens family! Ska bara vänta på att Odd ska vakna...när han tar sovmorgon tills efter 08.00 så vaknar jag innan 06.00 och kan inte somna om. Dålig timeing idag. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela