Saur

Härnösand race

Publicerad 2018-01-29 15:58:17 i Allmänt,

Japp så var helgen över och ytterligare 2 draghundstävlingar är genomförda, denna gången i Härnösand men med samma distanser som i boden 12 km combined och 12 km lina.
Jag körde Igor i combined och Vera gjorde oss äran att köra Frank i samma lopp, föret var pulkavänligt för Frank så det var ju topp!
Igor gjord en favorit i repris sen boden och var först över mållinjen med en noslängd. Tycker också att han kändes lite piggare än i Boden vilket kanske tyder på att avmaskningen har funkat? Ett riktigt roligt lopp var det i af och jag fick till en hyffsad växling också. Franken och Vera gjorde ett superlopp och det var riktigt kul när vi låg etta och tvåa ett litet tag, sen orkade Franken inte riktig hålla farten utför så dem hamnade precis utanför pallen men bara 15 sekunder bakom oss, ett kanonlopp av dem med tanke på att Franken är en pulkahater, men med det föret, banan och en stark Vera så kan han:)
John körde Ebbot i combined, premiär för ebbot och det gick väl kanske inte så värst bra men runt tog dem sig i allafall och Ebbot har fått göra en massstart i pulka, blev ingen toppen upplevelse för ebbot då pulkorna slogs ihop och det blev lite tjoande, kanske går det bättre nästa gång!

Linkörningen med Frank var nog bland de värre lopp jag kört, det kändes som att jag hade klister under skidorna och Frank fick dra mig både uppför och nedför, fick staka mig nedför varenda backe allt vad jag hade för att ta mig fram, fett bortvallad och fel skidor, det var tråkigt för Franken kändes taggad och fin så det hade varit kul att se hur vi kunde ha stått oss med lite surf under skidorna, ja man ska ha sådana lopp i bland också.

Familjen Lindgren kom och huserade med oss under helgen och det var så mysigt! Mat och vin och kladdkaka och härligt häng! Dem tog också hand om oddieboy under tävlingarna, drömgäster:)

Nästa helg är det 15 km lina och 15 km combined, ska bli kul med lite längre distanser tycker jag. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela