Saur

Kungsledenrännet

Publicerad 2018-04-17 22:23:18 i Allmänt,

Fantastisk tävling, fantastisk dag, magisk miljö, fin fint väder, grymt sällskap och pigg kropp! Allt man kan tänkas vilja ha när man ska åka åtta mil över fjället. 
Började med en slalombacke och sedan 2 mil på fina skatespår uppför igenom ett bergspass, jag har aldrigt åkt skidor på ett sånt vackert ställe, jag vart nästan tårögd, nog min bästa skidupplevelse någonsin! Därefter blev det utför på puckelpistskoterspår och sedan ut på en mils sjöåkning på tärnasjön innan det började gå uppför igen, denna gång på mer sladdrig skoterled, och det gick de med! Därefter var det bara spurten de sista tremilen mot mål, hade en go känsla i kroppen hela vägen och jag och Vera höll ett ganska jämnt tempo tills efter "harta" då jag fick agera dålig draghund (man drar ju inte så  jätte mkt), ändå bra att kunna koppla ihop sig och slippa fundera på fart utan bara kunna åka. I mål kom vi först av alla i damklassen med en knapp kvarts marginal, kul att få avsluta säsongen med en pigg kropp på topp! 
Meeen...dagen var inte slut där! I stället för busstransport hem bjöd våra fantastiska stugvärdar på helikoptertur hem över fjället från ammarnäs till hemavan, det var häftigt! Molnfritt och oöndliga vyer, också kul att se banan ovanifrån. Väl hemma i stugan fick vi maten serverad och bubbel, bortskämda? Japp!
Dagen därpå körde vi lite aftertävling på fjället, några km i kobåset  (japp hette så) sen solgrop och choklad. Sen skidade vi vidare till en restaurang i slalombacken där vi åt lunch och en sista soltimme innan vi åkte hemöver.
Helgen känns som en dröm!














Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela