Saur

Falun

Publicerad 2017-10-21 21:48:16 i Allmänt,

Så är första tävlingen avklarad i cykel och jag har kört första dagen av två i kickbike dubbelspann, barmarkstävlingarna är i heat om 2 fördelad på två dagar. 

Franken och jag körde cykelklassen, i går gjorde vi ett så där halv bra lopp, min kedja strulade och Franken ogillade de hårdare gruspartierna och målgången, i dag funkade min cykel fin fint men Frank ogillade fortfarande gruspartierna och målgången, lite synd men på barmarken är det fullt ös från start till mål om man ska vara med i matchen, det hade vi inte, men det var kul ändå, tills nästa år, om jag ska köra cykel, ska jag se till att träna både mig och hunden lite mer, så får det bli, men det är svårt att hinna med allt...man vill springa, åka rullskidor också så det det känns som hösten har blivit lite som den blivit med hundkörning. Och på tal om att tävla i det man inte tränar så körde jag tvåspann kickbike i dag med Zeppen och Ebbot, dem gick som små tokar uppför första backarna och min skinka och vader fick veta att dem levde, uppför i 3 km sen nedför i 3 km på grusväg, sista halvan tappad ebbot fokus och zeppen fick dra både ebbot och mig som bromsade på kickbiken för att inte ebbot skulle bli hängande i  nacklinan, kickbike 2 spann är kul, mycket hundkörning! Vi ligger 5 i den klassen tror jag, om bara Ebbot håller ihop huvudet mot mål tror jag att vi kan knapra in en hel del sekunder, ja vi får se i morgon!
John körde bra i dag med Igor, snabbaste tid av alla på cykelbanan, tyvär så gick det inte så bra i går, men en 4 plats kom dem på totalt, bra bra.
I morgon blir det stafett också, jag John och danvind kör i lag ett, jag kickar med Frank på en kick utan bromsar (skoja bara) blir kul!
Odd sköter sig exemplariskt, han äter varmkorv och grus och hänger med diverse handlers när vi tävlar, guldklimp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela