Saur

Trött

Publicerad 2017-11-13 22:06:13 i Allmänt,

John har fått en diskutjutning i ryggen och en bråkande muskel i skinkan, detta betyder att han knappt kan ligga eller sitta utan bäst går det om han går. Vilket i sin tur gör att nätterna blir halvköriga...John vaknar och travar runt varannan timme, Odd vaknar och undrar vad som händer, jag vaknar av Odd, sen sommar vi om för att upprepa proceduren igen...och igen...och igen. I natt tar John gästrummet, han har varit till naprapaten i dag och blivit nålad och elad, hoppas på att det gjorde susen för tanken är ju att han och Igor ska till Polen och köra barmarks VM nästa vecka. 


Den taskiga nattsömnen har även retat upp min axel som har ballat ur pga nattamning/traktor och bilkörning, jag ammar inte på natten längre men Odd vill gärna hålla i ett finger när han ska somna om, vilket gör att jag somnar om i en oftast rätt knepig position, men det ger nog med sig det också.

Har haft en mastodont dag på hygget i dag, otroligt fint och krispigt ute, men 50 mil i bil varvat med hyggessteppande i 12 timmar med minus på sömnkontot redan innan gjorde mig trött, Odd verkar ha blivit snorig men jag håller ändå tummarna för en bra natt, för i morgon ska jag till tandläkaren och laga ett hål, Odd får följa med för jag har ingen barnvakt så jag tänker att det får bli en quickfix utan bedövning (och en förhoppning om att han somnar i bilstolen)..hujhuj...gruvar mig lite, men sent ska syndaren vakna, att vara gravid och äta typ non stop hela dagarna och vara en hungrig hemmafru på halvtid är tydligen inget som gynnar tandhälsan.

Farsdag i går, vi gick upp på klissbergstugan och hälsade på! Mysigt att göra en utflykt med familjen tyckte vi alla tre, utan hundar, skidor och cyklar och djävulskap, det är kul med draghund, men i bland undrar man vad man håller på med när man packar in och ur bilen i all oändlighet. 

Näe nu slocknade Odd, bäst att passa på att sova...man vet ju aldrig hur länge det varar..

Och just de! Odd har tagit sina första stapplande steg med gåvagnen! Stora killen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela