Saur

SM och hosta

Publicerad 2017-02-28 13:38:59 i Allmänt,

I helgen som var körde vi pulka SM i Sollefteå, John och Zeppelin tog ett silver trots en del strul och jag och Igor kom näst sist med massa strul, det var nog mitt första lopp där jag fick ta av mig skidorna, pulkan hamnade utanför konstsnöbanan och Igor hoppade över två vattenledningar till konstsnösystemet och ut i skogen, hej och hå, där var det loppet kört, sen gjorde vi en extra loop runt stadion och blev påhoppad av en annan hund och tog en tur till i skogen, det är mycket som kan hända i hundkörning! Dag två var det stafett på schemat och jag, John och micke körde i Sundsvalls lag 1, jag tog starten och det gick kanon, växlade i en tätklunga på 3 och kunde skida på hyfsat det första varvet, det andra varvet var jag trött. John körde sista sträckan och var först över mållinjen! Härligt! Sundsvalls lag 2 knep bronspengen med JP och Frank på andra sträckan, lika kul det!


I går var ett ljustorps gäng i väg på jazzklubb, det började bra men slutade med en migränattack och tidig hemgång, fruktansvärt. Uha. 

Lille Odd har fått en retlig hosta och snuva. Inte alls roligt, men han är tapper och håller modet uppe, men vi hoppas på snabb bättring!

Mera snö har hittat till Ljustorp, så nu kan vindelträningen fortsätta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela