Saur

Ka skjer?

Publicerad 2017-12-20 22:05:43 i Allmänt,

Jao kanske sist på bollen med att titta på skam, men serr...bättre sent än aldrig:) en liten tripp back to den svunna ungdomen på norska är underhållande och även om jag inte längtar tillbaka till 17 års åldern så har jag ändå minnen och gjort saker som jag är glad att jag har fått uppleva, vissa saker hade jag kanske inte gjort om i dag, men det är väl så med livet, man får med sig något och blir lite klokare och kanske tar lite klokare beslut...dagens visdom.


Ja vad sker då? Odd har fått en influensa deluxe fast kortvarig (peppar..) snorig måndag, gräslig natt mot tisdagen, tror att vi skrapade ihop 4 h upphackad sömn, lille Odd feberyrade, skrek, snorade, svettades och hade en tuff natt, tisdagen var han en liten sjukling hela dan och sov mest i vagnen, gårdagsnatten var bättre, ryckig men inget skrik, i dag typ 50/50, frisk, sjuk...han har fått ligga i vagnen när jag shoppade julklappar och hänga med när jag lämnade in bilen på felkodssökning, under kvällen blev han radikalt piggare, härjade i badkaret, levde loppan med hundmatskålarna och tog nästan sitt första halva steg, det svänger snabbt. 
Och nu har det nog svängt för mig också, från frisk till halsont, blä, John fick köra hundarna på dragronden, bra att dem får lite belastningsträning av 25 kg tyngre John som inte kan skatea riktigt. Dem kommer ju att älska att dra mig sen...hehe. 

Jag och Vera har kört lite skidteknik i veckan med Elin, summa summarum av det, jag må träna bålen och bli starkare på tvåans växel, få mera kraft i stavisättningen och sluta rotera, detta ska lösas med trx band och stakning, ser fram emot att staka mer, ser kanske inte framemot trx banden lika mkt, men blir jag starkare så kanske jag ändrar mig...

Nä nog svamlat, hoppas på att känna mig frisk i morgon efter en god natts sömn! (Odd somnade på 2 sekunder, hoppas trenden håller i sig resten av natten..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela