Saur

Dilemma

Publicerad 2017-08-29 20:38:23 i Allmänt,

Har varit på jobbintervju i dag. Samma företag men lite andra uppgifter. Är i en lite lurig situation när jag 

1. Vill att Odd ska få vara hemma tills han är 2 år. 
2. (snart...) är färdigutbildad och tanken på att jag borde söka en fast tjänst snurrar och lockar.
3. Är tillsammans med en som har svårt att vara pappaledig mer än någon dag då och då.


Vi får se, Odd är liten en gång och jobba kommer jag att hinna göra resten av livet. Jag läste lite på nätet om det (som den googlemamma jag är...) och kom in på en artikel om att människan  (föräldrarna) i dag bara har fokus på sitt eget självförverkligande och att småttingarna glöms bort och hamnar i för stora dagisgrupper där ingen ser dem, vilket leder till att dem inte får en trygg anknytning och får problem senare i livet och hela tiden måste hävda sig osv...och det känns som att det ligger lite i det även om det drogs tills sin spets. Samhället här är på något sätt uppbyggt så ongarna ska skolas in. Jag är tacksam att vi har Eva som hjälper oss med Odd, dels för att jag tycker att det är viktigt att Odd får bygga upp en bra relation med andra men också för att jag och John inte skulle få ihop livspusslet just nu utan henne...det är lite back to basic som det var förr i tiden här, familjen hjälps åt. Jag tycker att det är världens mysigaste att vara hemma med den bästa lilla varelsen som finns, ändå får jag småpanik och uppskattar det inte lika mycket om jag är hemma hela tiden som när jag är borta och jobbar 2 dagar i veckan...det är kanske känslan av att göra nytta och lite rätt för mig som jag saknar, skulle jag kunna ha med Odd på jobbet skulle jag lätt ha det, det är inte honom jag vill åka bort i från, han vill jag helst inte lämna alls! Men att få vara med i ett sammanhang och att få vara en del av något är nog så viktigt för att må bra...är min egna psykologiska slutsats...

Ja Ja, nog funderat!
Blir det som jag hoppas så kommer jag att få ledigt för att skriva klart exjobbet nu först, därefter kommer jag att få jobba med traktplanering fram tills nästa höst då det kommer att komma ut en fast tjänst som är mitt kall i livet och Odd tycker att föris är highlife och jag och John kan flexa med arbetstider så att han bara behöver vara där 8-14, problem solved.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2017-09-04 22:32:51

Vad skönt med svärmor som är med och hjälper till. Min var här i helgen när vi åkte på bröllop. Anställ en avbytare till John så han kan vara föräldraledig med Odd, det vill han inte missa! Och håller med om att blandningen av jobb/plugg och barnledig är härlig så det borde du få vara så mycket du vill. Fin familj på bilden hur som! Kramar Emma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela