Saur

v.39

Publicerad 2016-09-28 21:53:11 i

Nu är bebin ännu mera färdigbakad! Min mage känns full av bebis och den trycker åt alla håll och kanter, särskilt när jag sitter eller ligger, bäst är det att stå. Stilla. Eller gå. Sakta. Dock blir det mest stillasittande framför datorn om dagarna, i dag kan jag checka av en redovisning i lövträd och en uppgift i certifierat skogsbruk, är jag på hugget i morgonbitti kan jag få klart en uppgift till och det hade varit skönt att få den klar innan helgen då vi får främmande och det är dragtävlingar för Johns del i Härnösand! 
Känner mig pigg och pep och hade jag bara sovit bättre vissa nätter så känner jag mig som vanligt, eller näe...det var en lögn. Men jag känner mig ändå helt ok när man hör hur en del andra preggon har det mot slutet. 

I kväll har vi kikat på bonde söker fru och i huvudet på gunde, kul att ha något vettigt att titta på en dag i veckan...:)

Lille Dino växer så det knakar och är en tuff krabat! Mycket tuffare än våra andra fyrbenta som har varit mysiga och snälla som små valpar, Dino är också mysig och snäll men man märker att han har ett annat "go" i sig, orädd och full fart framåt....vi som trodde vi skulle få hem en ny Igor "snälleman" muus, hej och hå, den här rackarn står och skriker så fort han inte får mat på stört och släpper man lös han i huset badar han i fodersäcken efter 2 sekunder eller bygger sig ett bo i köksbädden av allt han kommer över eller så sitter han och hetstuggar på en stol, i skogen springer han efter de stora grabbarna och skiter fullständigt i vart vi är, ja det är spännande att ha valp och se hur dem utvecklas:) som tur är är han väldigt glad i mat och nu har han börjat lära sig att man kan få något ätbart om han sitter snällt när det prasslar....det tar sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela