Saur

Ramundberget

Publicerad 2016-11-22 18:51:44 i Allmänt,

I helgen som var var det premiär för årets skidtävlingar i bruksvallarna och för fjärde året i rad var en stuga bokad med det gamla åsarna-gängetisch! Skillnaden denna gång mot andra år var att John var utbytt mot Odd. Tre hundar fick följa med och det gick faktiskt ganska bra att rodda med baby, vovvar och stugmys. Lite mer maxat än förut, men med hjälp av de andra stugmysarna flöt det på fint! Odd hade en nöjdmedtillvaronfas och gnällde knappt en gång under helgen, han lyckades också timea in en 5.5 timmars sov natt så att modern fick vila ut, mycket skönt att sova några fler timmar i sträck än de sedvanliga 2-3 h!
Hann med några drag pass med hundarna och två egna skateturer, kul att äntligen få köra Ebbot lite!
Kom hem till Ljustorp i går och här är det is och gräs...bedrövligt.

Sen vi kom hem i från fjällen har lille Odd kommit in i en mera negativ fas...antingen saknar han fjällen eller så är han i någon slags tillväxtfas, jag googlar ledsen bebis och inser att jag borde införa rutiner, sen googlar jag rutiner och sex veckors baby och läser att bebisar inte behöver rutiner utan kärlek...ja vi får se, i morgon ska jag ändå försöka få lillen att sova ett fint förmiddagspass, det verkade han nöjd med innan vi drog till fjälls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela