Saur

Vindelälvsdraget

Publicerad 2016-03-21 13:02:43 i

Förra veckan var vi i väg på vindelälvsdraget, första dagen ställdes drygt hälften av sträckorna in, inte min, jag och Frank harvade runt i lössnö, simmade fram igenom isvak och halkade omkring på isblock, så kändes det, tydligen gjorde vi det näst snabbast också och det var ju kul, vi låg först nästan hela tiden, sen sista kilometern så fastnar skidan under en iskant och jag stupar och fastnar och Trondheim åker om, typiskt.
Resterande dagar körde jag två fina 18 km sträckor, Igor ena dagen och Franken ena dagen, Igor har nog hamnat i en hormonsvajning och hade inte riktigt fokus, men han höll hela vägen in i mål och det var skönt!  Frank jobbade kanon fint på sin sträcka, fina Franken! 
Lager kom in på en fin 5 plats och vi har haft riktigt härliga dagar! 
I dag rullar två nya kurser i gång och jag ska vara på hugget och ligga i framkant, har redan skickat in de två första uppgifterna, april verkar bli fyllt av roliga helger och jobb,  kul men skolmotivationen brukar ju kunna svikta lite när solen värmer och skareskidåkningen lockar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela