Saur

tävlingshelg.

Publicerad 2016-01-17 21:44:11 i

Ja denna helg har gått i tävlingsdjävulens tecken. I lördags morse tog jag och John det raska beslutet att åka och köra ICA loppet i Matfors, bra beslut visade det sig, för det var nog första gången som vi gick plus på vårt tävlande, både jag och John vann dam/herrklassen på 25 kilometern och vinsten var en fullpackade kasse med mat och presentkort på ICA, bra priser, det var det värt att svettas och frysa lite för:) Ja för frös gjorde jag, sen blev jag varm efter en mil, sen kall igen efter 15 km på grund av att det blåste satan på sjön och då bestämde sig värmen i fingrarna för att inte komma tillbaka.

I söndags körde vi sista delen i Västernorrlands Cup, jag körde Frank och John  körde Iggepop, Troja fick springa med svägerskan Anna!
Jag och Frank körde in ca 30 sek före John och Igor som kom in som tvåa, Frank kämpade på kanon fint hela vägen trots att det var mjuka/lösa spår och jag tycker att han höll distansen bra med, fina Franken! Igor hade också gått bra men strulat lite i varvning och blivit lite ofokuserad på andra varvet, ja det är inte lätt att vara unghund och förstå hur allt ska gå till på en tävlingsbana. 
Ebbot fick följa med och fixa det sista på tävlingarenan innan start, nyttigt att komma i från de andra storhundarna en sväng! 

Nu blir det tentaplugg för hela slanten, tenta i inköp och försäljning på onsdag och just nu känns läget inte alls som att det är under kontroll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela